به گزارش روابط عمومی اندیشکده راهبردی سعداء، ضمن نزدیک شدن به رویداد جام جهانی 2022 قطر، این اندیشکده خبر از انتشار تازه‌‎ترین پژوهش خود که با بررسی 22 واقعیت شنیده نشده در حوزه مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و… از هر 32 کشور جام جهانی حاصل شده است داد.

سجاد کمالی‌نیا، از پژوهشگران این اندیشکده و مدیر این پروژه پژوهشی با اعلام این خبر عنوان کرد: در جنگ رسانه ای تبلیغاتی، دشمن همواره در تلاش است تا تصویر بسیار مطلوبی از دیگر کشورهای دنیا مخصوصا کشورهای غربی نشان دهد که منجر به ناامیدی مردم درباره وضعیت ایران نسبت به دیگر کشورهای دنیا شده است.

وی افزود: این سیاست رسانه‌ای حقایق زیادی را درباره مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و … را از اذهان عمومی پنهان داشته و شنیده نشدن این حقایق توسط مردم باعث شده هموراه تصورات اشتباهی از کشورهای دنیا داشته باشند.

کمالی‌نیا تاکید کرد: در همین راستا، هدف اصلی این طرح، تصحیح تصورات ذهنی مردم و بازگویی حقایق شنیده نشده درباره کشورهای جهان است و برخی از راهبردهای محتوایی آن عبارتند از:

  • بررسی روند پیشرفت اقتصادی برخی کشورها با تکیه بر هدف اثبات رونق تولید به عنوان راه حل پیشرفت اقتصادی
  • بررسی روند سقوط اقتصادی برخی کشورها و بازگویی حقایقی مانند فقر، نابرابری، اختلاف طبقاتی، عدم قدرت خرید کافی مردم و … در این کشورها با تکیه بر هدف اقتصاد وابسته و عدم تمرکز بر تولید
  • بررسی آزادی‌های مختلف در کشورهای دنیا با تکیه بر هدف اثبات عدم وجود آزادی در فرهنگ غرب

وی در پایان با اشاره به اینکه برای انجام این پژوهش حدود 5000 نفر ساعت در اندیشکده سعداء کار پژوهشی و مطالعاتی صورت گرفته است عنوان داشت: در حال حاضر مخاطب ویژه این محتوا مجموعه‌های رسانه‌ای سطح کشور هستند که می‌توانند برای تولیدات خود در قالب‌های مختلف از محتوای غنی آن بهره ببرند.

لازم به ذکر است تمام مجموعه‌های رسانه‌ای می‌توانند جهت درخواست برای استفاده از این پژوهش در تولیدات رسانه‌ای و همکاری با اندیشکده سعداء فرم ذیل را تکمیل نمایند.

[gravityform id=”8″ title=”true” description=”true”]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید