گزارش | سندی که با تمام اسناد بالادستی نظام مغایرت دارد؛ جزئیاتی از پشت پرده محتوایی سند ۲۰۳۰

حجت الاسلام سید محمدحسین راجی

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین راجی، نویسنده کتاب «نقدی علمی بر سند۲۰۳۰» در گفتگو با خبرگزاری دانشجو :

ویژگی بارز کتاب این است که مطالب مطرح شده بر پایه و اساس یک مبحث کاملا علمی است که قابلیت استفاده برای تمام کشورهای دنیا را دارد.

 

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین راجی، نویسنده کتاب «نقدی علمی بر سند۲۰۳۰»  در گفتگو با خبرگزاری دانشجو :

  • ویژگی بارز کتاب این است که مطالب مطرح شده بر پایه و اساس یک مبحث کاملا علمی است که قابلیت استفاده برای تمام دنیا را دارد.
  • بنا داریم این کتاب را به زودی ترجمه و در اختیار دنیا قرار دهیم تا بدانند این سند چه بر سر کشورها می آورد.
  • در این کتاب به صورت دقیق معضلات اقتصادی و زیست محیطی آمریکا، فقر و فاصله طبقاتی و موضوعاتی از این قبیل را مورد بررسی قرار دادیم تا به صورت مستند و با استناد به آمارهای منتشر شده توسط خودشان ثابت کنیم که وضعیت آمریکا در این شاخص ها به عنوان یک کشوری که این سند را اجرا می‌کند، چیست.
  • ویژگی بارز کتاب این است که مطالب مطرح شده بر پایه و اساس یک مبحث کاملا علمی است که قابلیت استفاده برای تمام کشورهای دنیا را دارد.

این کتاب به‌ همت حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی و همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گردآوری و توسط انتشارات کتابستان ماجد به چاپ رسیده است.

 

مشروح گزارش از خبرگزاری دانشجو:

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کتاب «نقدی علمی بر سند۲۰۳۰»  به‌ همت حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی و همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گردآوری و به چاپ رسیده است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین راجی نویسنده کتاب «نقدی علمی بر سند۲۰۳۰»  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، در تشریح ویژگی این کتاب گفت: ویژگی بارز کتاب این است که مطالب مطرح شده بر پایه و اساس یک مبحث کاملا علمی است که قابلیت استفاده برای تمام دنیا را دارد.

راجی با بیان اینکه بنا داریم این کتاب را به زودی ترجمه و در اختیار دنیا قرار دهیم تا بدانند این سند چه بر سر کشورها می آورد افزود: در فصل اول این کتاب به صورت کامل ثابت می‌کنیم که سند 2030 با تمام اسناد بالا دستی نظام از جمله قانون اساسی مغایرت دارد و در فصل دوم کتاب نیز به مفهوم‌شناسی اجزای سند ۲۰۳۰ با استناد به گزارش‌ نهادهای نظارتی سازمان ملل پرداخته شده و به صورت دقیق معنای واژگان موجود در این قانون مورد بررسی قرار گرفته است.

 

نویسنده کتاب با بیان اینکه فصل سوم این کتاب به موضوع «تبلور ۲۰۳۰ در کشورهای مشهور به توسعه یافتگی» پرداخته شده است تصریح کرد: شعار اصلی سند 2030 توسعه ی پایدار است و بر اساس این شعار، ما یک کشوری مثل آمریکا که این سند را اجرا می کند را از لحاظ شاخص‌های توسعه بررسی می‌کنیم که در این بررسی به صورت کامل مشخص می شود،که وضعیت در آمریکا از هر لحاظ از نظر توسعه فاجعه بار است.

 

وی با اشاره به وضعیت آمریکا اظهار داشت: در این کتاب به صورت دقیق معضلات اقتصادی و زیست محیطی آمریکا، فقر و فاصله طبقاتی و موضوعاتی از این قبیل را مورد بررسی قرار دادیم تا به صورت مستند و با استناد به آمارهای منتشر شده توسط خودشان ثابت کنیم که وضعیت آمریکا در این شاخص ها به عنوان یک کشوری که این سند را اجرا می کند چیست.

 

راجی ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام شده، کشور آمریکا دارای بدترین شرایط از لحاظ تعداد خودکشی، آدم کشی، تعداد زندانی، تعداد کشتن بی‌گناهان توسط پلیس، مصرف دارو و مواد مخدر است.

 

نویسنده کتاب تصریح کرد: افسرده ترین زنان جهان، زنان آمریکایی هستند و بیشترین فساد جنسی در آمریکا رخ می دهد،جالب است بدانید که در آمریکا از هر 6 زن به یک نفر تجاوز جنسی شدید می‌شود و از هر 4 زن یک نفر مورد ضرب و شتم شدید همسر قرار می گیرد.

 

وی با تشریح شرایط فساد جنسی در آمریکا افزود: طبق آمار در هر 98 ثانیه  یک آمریکایی مورد تجاوز و هر 8دقیقه یک کودک مورد آسیب جنسی قرار می گیرید.

 

راجی با اشاره به فصل چهارم و پنجم این کتاب بیان کرد: در این دو فصل نگاهی گذرا به سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش و همچنین الگوی اسلامی‌ايرانی پيشرفت انجام دادیم،که این الگوها را به عنوان سند جایگزین 2030 به صورت اجمالی معرفی می کنیم.

 

نویسنده کتاب با بیان اینکه فصل ششم این کتاب به موضوع «تضاد آشکار سند ۲۰۳۰ با اصول قرآنی» اشاره دارد، افزود: در این فصل یک اصل قرآنی مهم که قاعده نفی سبیل است را بررسی کردیم و طبق این قاعده ثابت کردیم که ما نمی توانیم کاری انجام دهیم که دشمن بر ما تسلط پیدا کند.

 

وی افزود: در فصل هفتم این کتاب به صورت مفصل به موضوع «نقدی بر آموزش جنسی کودکان» پرداخته شده است که در ابتدای این فصل جایگاه خانواده را در غرب تشریح و ثابت می‌کنیم که غرب اصلا خانواده را قبول ندارد؛ به عنوان مثال در موضوع بارداری، غرب بارداری را بربریت می داند.

 

راجی ادامه داد: علت آموزش جنسی به کودکان در غرب این است که فسادهای متعدد جنسی در غرب رواج دارد و به همین علت بایستی برای در امان بودن کودکان این آموزش ها را انجام دهند تا کودکان در مقابل این آسیب ها آگاهی داشته باشند و با توجه به این شرایط ثابت می‌شود که این نسخه معیوب برای کشورهای اسلامی و ایران کارایی ندارد.

 

نویسنده کتاب در پایان با بیان اینکه در پیوست این کتاب به موضوع تراریخته و توسعه پایدار در کشاورزی هم پرداخته شده است و به مشکلات توسعه پایدار در کشاورزی نیز اشاراتی شده است، گفت: بنا داریم نسخه ی اول چاپ این کتاب را فقط برای مسئولین بفرستیم تا درباره ی این سند به صورت کامل اطلاع پیدا کنند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *