انتشار کتاب «انتخابات 1400؛ تَکرار یا تغییر»

به گزارش روابط عمومی اندیشکده سعداء، کتاب «انتخابات 1400؛ تَکرار یا تغییر»، جدیدترین اثر حجت الاسلام سید محمدحسین راجی و تیم پژوهشی سعداء و توسط نشر معارف روانه بازار نشر شد.

حجت الاسلام راجی، نویسنده و مدیر اندیشکده سعداء در خصوص هدف از نگارش این کتاب، گفت: مردم در انتخابات سه سوال اساسی دارند که شامل «چرا باید رأی دهیم، مگر نظام در این 40 سال برای ما کاری انجام داده که حال رأی دهیم»، »اگر نظام کار کرده، پس ریشه این همه مشکلات برای چیست» و «آیا راه حلی وجود دارد که مشکلات اقتصادی کشور را حل کند» می شود و ما سعی کردیم در کتاب «انتخابات 1400؛ تَکرار یا تغییر»، به آن ها پاسخ دهیم.

این پژوهشگر در ادامه بیان کرد: این کتاب که در سه هزار نسخه چاپ شده، در سه فصل «لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات»، «پاسخ به چند شبهۀ ذهنی جهت عدم شرکت در انتخابات، ریشۀ مشکلات کنونی کشور چیست؟» و «علاج مشکلات اقتصادی کشور» تدوین شده است.

نویسنده کتاب «انتخابات 1400؛ تَکرار یا تغییر» اظهار کرد: در فصل اول این کتاب، به سوالات ریشه ای همچون «چراباید رای بدهیم»، «چرا شورای نگهبان در کشور وجود دارد؟ چرا اجازه داده‌ نمی‌شود مردم مانند سایر کشورها هر که را می‌خواهند انتخاب کنند؟»، «شرکت در انتخابات در کشوری که آزادی نیست چه معنا دارد؟»، «مگر نظام در این چهل ساله برای ما چه کرده است که دوباره رأی دهیم؟!»، «آیا راه حلی برای پایان دادن به مشکلات اقتصادی وجود دارد؟» پاسخ داده شده است.

مسئول گروه انقلاب اسلامی آستان قدس رضوی افزود: بررسی ریشۀ تاریخی مسئله کاهش ارزش پول در ایران، تکیه به ذخایر ارزی نفتی برای حفظ ارزش پول ملی در دوران پهلوی و ضعف تولید و قرار گرفتن توزیع به ‌عنوان قطب توسعه ایران از مباحثی است که در فصل دوم کتاب به آن ها پرداخته شده است.

وی ادامه داد: فصل سوم کتاب «انتخابات 1400؛ تَکرار یا تغییر» از دو بخش نگاه به بیرون و نگاه به درون تشکیل شده که در بخش اول عناوینی همچون «عاقبت لغو ‌‌‌تحریم‌ها بدون تقویت تولید داخل»، «انتظارات خارجی‌ها از کشورهای در حال‌ توسعه برای ‌‌‌سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی»، «هزینه‌‌های غیر قابل اجتناب حذف مقررات ورود و خروج سرمایه از کشور»، «خصوصی‌‌‌سازی سریع و بی‌ضابطه؛ بلای جان کشورها» و «کاهش دخالت دولت در بازار؛ توصیۀ ویران‌کنندۀ امریکایی‌ها به شیلی» مورد بحث قرار گرفته است.

نویسنده کتاب «صعود چهل ساله» بیان کرد: «تجربه بریتانیا»، «تجربه آمریکا»، «کره جنوبی»، «ظرفیت‌های کشور برای حل مشکلات» و «نمونه‌ای از دست‌آوردهای موفق کشور در حوزۀ تولید»، مطالبی است که در بخش دوم فصل سوم کتاب به آن ها پرداخته شده است.

گفتنی است، کتاب «انتخابات 1400؛ تَکرار یا تغییر» با تخفیف 20 درصدی به همراه امضاء نویسنده پیش فروش می شود که علاقه مندان می توانند برای خرید به بخش فروش پایگاه اینترنتی سعداء به نشانی soada.ir/shop/product/entekhabat مراجعه کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *